بورس و فارکس

ساخت وبلاگ

بیایید بیانیه زیر را در نظر بگیریم. اگر این درست است که بازار فقط در بلندمدت می تواند بالا یا پایین برود، با استفاده از ابتدایی ترین نسبت ریسک/پاداش 1:1، باید حداقل 50 درصد برندگان وجود داشته باشد، اینطور نیست؟ خوب، وجود ندارد. این مقاله به نفع این ایده است که یک معامله گر بدترین دشمن خود است و خطای انسانی ریشه اکثر مشکلات است. به طور خلاصه، دلیل اصلی ضرر کردن معامله گران فارکس، نداشتن علم موشکی است. این خود معامله گران هستند.

تجارت مالی، از جمله بازارهای ارز، نیاز به برنامه ریزی طولانی و دقیق در سطوح مختلف دارد. تجارت نمی تواند بدون درک یک معامله گر از مبانی بازار، و تجزیه و تحلیل مداوم از محیط بازار که همیشه در حال تغییر است، آغاز شود. برای کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری و تجارت هستند، پیشنهادات زیر را مطالعه کنید و یاد خواهید گرفت که چگونه از ضرر در معاملات فارکس جلوگیری کنید.
معامله بیش از حد

معامله بیش از حد - یا معاملات خیلی بزرگ یا اغلب - رایج ترین دلیل شکست معامله گران فارکس است. معامله بیش از حد ممکن است ناشی از اهداف سود بالا غیر واقعی، اعتیاد به بازار، یا سرمایه ناکافی باشد. فعلاً از انتظارات غیرواقعی چشم پوشی خواهیم کرد، زیرا این مفهوم در ادامه مقاله پوشش داده خواهد شد.

مدیریت نامناسب حساب

اکثر معامله گران می دانند که برای بازگشت سرمایه خود به پول نیاز است. یکی از بزرگترین مزایای فارکس در دسترس بودن حساب های دارای اهرم بالا است. این بدان معنی است که معامله گران با سرمایه اولیه محدود همچنان می توانند با سفته بازی در قیمت دارایی های مالی به سود (یا در واقع ضرر) قابل توجهی برسند.

اینکه آیا پایه سرمایه گذاری قابل توجهی از طریق اهرم بالا یا سرمایه گذاری اولیه بالا به دست می آید، عملاً مهم نیست، مشروط بر اینکه یک استراتژی مدیریت ریسک قوی وجود داشته باشد. نکته کلیدی در اینجا اطمینان از کافی بودن پایه سرمایه گذاری است. داشتن مقدار کافی پول در یک حساب معاملاتی، شانس یک معامله گر را برای سودآوری بلندمدت به میزان قابل توجهی افزایش می دهد - و همچنین فشار روانی ناشی از معامله را کاهش می دهد.

در نتیجه، معامله‌گران بخش‌های کوچک‌تری از کل سرمایه‌گذاری در هر معامله را به خطر می‌اندازند، در حالی که همچنان سودهای معقولی را جمع می‌کنند. پس چقدر سرمایه کافی است؟ در اینجا مهم است که یاد بگیرید چگونه از دست دادن پول در معاملات فارکس به دلیل مدیریت نامناسب حساب جلوگیری کنید. حداقل حجم معاملات فارکس که هر کارگزاری می تواند ارائه دهد 0.01 لات است.

این به عنوان لات خرد نیز شناخته می شود و معادل 1000 واحد از ارز پایه است که معامله می شود. البته، اندازه کوچک معامله تنها راه محدود کردن ریسک شما نیست. مبتدیان و معامله گران با تجربه به طور یکسان باید به دقت در مورد قرار دادن استاپ ضرر فکر کنند. به عنوان یک قانون کلی، معامله گران مبتدی نباید بیش از 1% سرمایه خود را در هر معامله ریسک کنند. برای معامله گران تازه کار، معامله با سرمایه بیشتر از این، شانس زیان دهی قابل توجه را افزایش می دهد.

متعادل کردن دقیق اهرم در حالی که حجم معاملات کمتر است، راه خوبی برای اطمینان از اینکه یک حساب دارای سرمایه کافی برای بلندمدت است، است. به عنوان مثال، برای انجام یک معامله خرد برای جفت ارز USD/EUR، با ریسک بیش از 1% کل سرمایه، تنها نیاز به سرمایه گذاری 250 دلاری در حسابی با اهرم 1:400 دارد. با این حال، معامله با اهرم بالاتر، میزان سرمایه ای را که می تواند در یک معامله از دست بدهد، افزایش می دهد. در این مثال، اضافه معامله یک حساب با اهرم 1:400 توسط یک لات خرد، زیان احتمالی را چهار برابر می کند، در مقایسه با معامله مشابهی که در حسابی با اهرم 1:100 قرار می گیرد.

اعتیاد به تجارت

اعتیاد به تجارت یکی دیگر از دلایلی است که معامله گران فارکس تمایل به از دست دادن پول دارند. آنها کاری را انجام می دهند که معامله گران نهادی هرگز انجام نمی دهند: تعقیب قیمت. معاملات فارکس می تواند هیجان زیادی را به همراه داشته باشد. با فواصل معاملات کوتاه مدت و جفت ارزهای نوسان، بازار می تواند سریع باشد و باعث هجوم آدرنالین شود. همچنین اگر بازار در جهتی پیش بینی نشده حرکت کند، می تواند استرس زیادی ایجاد کند.

برای جلوگیری از این سناریو، معامله گران باید با یک استراتژی خروج روشن وارد بازارها شوند، اگر اوضاع بر وفق مراد خود نیست. تعقیب قیمت - که عملا باز کردن و بسته شدن معاملات بدون برنامه است - برعکس این رویکرد است و می توان آن را به طور دقیق تر به عنوان قمار توصیف کرد تا معامله. برخلاف آنچه برخی از معامله گران دوست دارند باور کنند، آنها اصلا کنترل یا نفوذی بر بازار ندارند. در مواقع خاص، محدودیت هایی برای میزان برداشت از بازار وجود خواهد داشت.

هنگامی که این شرایط پیش می‌آید، معامله‌گران هوشمند متوجه می‌شوند که برخی از حرکت‌ها ارزش انجام دادن ندارند و ریسک‌های مرتبط با یک معامله خاص بسیار زیاد است. این زمان برای خروج از معاملات آن روز و دست نخورده نگه داشتن موجودی حساب است. بازار فردا همچنان اینجا خواهد بود و فرصت های معاملاتی جدیدی ممکن است ایجاد شود.

هر چه معامله‌گر زودتر صبر را به‌عنوان یک نقطه قوت ببیند تا یک ضعف، به درصد بیشتری از معاملات برنده نزدیک‌تر می‌شود. اگرچه ممکن است متناقض به نظر برسد، امتناع از ورود به بازار گاهی اوقات می تواند بهترین راه برای سودآوری به عنوان یک معامله گر فارکس باشد.

برای دانستن 3 راه برای جلوگیری از اعتیاد به معاملات فارکس روی لینک https://www.babypips.com/trading/forex-how-to-prevent-trading-addiciton-2022-04-11 کلیک نمایید!

عدم تطبیق با شرایط بازار

فرض اینکه یک استراتژی معاملاتی اثبات شده برای ایجاد معاملات برنده بی پایان کافی باشد، دلیل دیگری برای ضرر معامله گران فارکس است. بازارها ساکن نیستند. اگر آنها بودند، تجارت آنها غیرممکن بود. از آنجایی که بازارها دائماً در حال تغییر هستند، یک معامله گر باید توانایی ردیابی این تغییرات و انطباق با هر موقعیتی را که ممکن است رخ دهد ایجاد کند.

خبر خوب این است که این تغییرات بازار نه تنها خطرات جدید، بلکه فرصت های تجاری جدیدی را نیز به همراه دارد. یک معامله گر ماهر به جای اینکه از آنها بترسد، برای تغییرات ارزش قائل است. در میان چیزهای دیگر، یک معامله گر باید خود را با ردیابی میانگین نوسانات پس از انتشار اخبار مالی آشنا کند و بتواند یک بازار پرطرفدار را از یک بازار متغیر متمایز کند.

نوسانات بازار می تواند تأثیر عمده ای بر عملکرد معاملات داشته باشد. معامله گران باید بدانند که نوسانات بازار می تواند در چند ساعت، روز، ماه و حتی سال پخش شود. بسیاری از استراتژی‌های معاملاتی را می‌توان وابسته به نوسان در نظر گرفت و بسیاری از آنها در دوره‌های غیرقابل پیش‌بینی نتایج کمتر مؤثری را تولید می‌کنند. بنابراین یک معامله گر باید همیشه مطمئن شود که استراتژی استفاده شده با نوسانات موجود در شرایط فعلی بازار سازگار است.

انتشار اخبار مالی نیز برای پیگیری مهم است، حتی اگر یک استراتژی انتخاب شده بر اساس اصول اولیه نباشد. تصمیمات سیاست پولی، مانند تغییر در نرخ بهره، یا حتی داده های اقتصادی غافلگیرکننده در مورد بیکاری یا اعتماد مصرف کننده، می تواند احساسات بازار را در جامعه تجاری تغییر دهد.

همانطور که بازار به این رویدادها واکنش نشان می دهد، تأثیر اجتناب ناپذیری بر عرضه و تقاضا برای ارزهای مربوطه وجود دارد. در نهایت، ناتوانی در تشخیص بازارهای پرطرفدار از بازارهای متغیر، اغلب منجر به استفاده معامله‌گران از ابزارهای معاملاتی اشتباه در زمان نامناسب می‌شود.
مدیریت ریسک ضعیف

مدیریت ریسک نامناسب دلیل اصلی این است که معامله گران فارکس تمایل دارند به سرعت پول خود را از دست بدهند. تصادفی نیست که پلتفرم‌های معاملاتی به مکانیزم‌های دریافت سود و توقف ضرر مجهز هستند. تسلط بر آنها به طور قابل توجهی شانس یک معامله گر را برای موفقیت افزایش می دهد. معامله گران نه تنها باید بدانند که این مکانیسم ها وجود دارد، بلکه باید بدانند که چگونه آنها را به درستی مطابق با سطوح نوسانات بازار پیش بینی شده برای دوره، و برای مدت معامله، اجرا کنند.

به خاطر داشته باشید که یک «توقف ضرر به پایین» می‌تواند موقعیتی را که در غیر این صورت می‌توانست یک موقعیت سودآور باشد، نقد کند. در عین حال، ممکن است به دلیل فقدان نوسان، «سود به بالاترین حد» برسد. توجه به نسبت ریسک / پاداش نیز بخش مهمی از مدیریت خوب ریسک است.

بیشتر بدانید:

چرا در سال 2022 با فارکس معامله کنیم؟

نسبت بازده ریسک چیست؟

نسبت ریسک/پاداش (یا نسبت بازده ریسک/ RR) صرفاً اندازه‌گیری مجموعه‌ای است که به معامله‌گران کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی کنند که در صورت پیش‌بینی معامله، چقدر سود به دست می‌آورد، یا در صورت عدم موفقیت، چقدر از دست می‌رود. این مثال را در نظر بگیرید. اگر "سود برداشت" شما روی 100 پیپ و استاپ ضرر شما 50 پیپ تنظیم شده باشد، نسبت ریسک به پاداش 2:1 است. این همچنین به این معنی است که شما حداقل از هر سه معامله، به شرط سودآوری، حداقل هر یک را شکست خواهید داد. معامله گران باید همیشه این دو متغیر را پشت سر هم بررسی کنند تا مطمئن شوند که با اهداف سود مطابقت دارند.

نداشتن یا عدم پیروی از یک برنامه معاملاتی

معامله گران فارکس چگونه ضرر می کنند؟ خوب، یک نگرش ضعیف و عدم آمادگی برای شرایط فعلی بازار قطعاً نقش مهمی را ایفا می کند. به شدت توصیه می شود که تجارت مالی را به عنوان شکلی از کسب و کار در نظر بگیرید، صرفاً به این دلیل. هر پروژه تجاری جدی نیاز به یک طرح تجاری دارد. به طور مشابه، یک معامله گر جدی نیاز به سرمایه گذاری زمان و تلاش برای توسعه یک استراتژی معاملاتی کامل دارد. به عنوان حداقل، یک برنامه معاملاتی باید نقاط ورود و خروج بهینه را برای معاملات، نسبت ریسک/پاداش، همراه با قوانین مدیریت پول در نظر بگیرد.
انتظارات غیرواقعی

دو نوع معامله گر به بازار فارکس می آیند. اولی ها مخالفان بازار سهام و سایر بازارهای مالی هستند. آنها به دنبال شرایط معاملاتی بهتر یا صرفاً برای تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری خود به فارکس می روند. دومین مورد، معامله گران خرده فروشی هستند که برای اولین بار در هیچ بازار مالی معامله نکرده اند. کاملاً قابل درک است که گروه اول به دلیل تجربیات گذشته خود تمایل به موفقیت بسیار بیشتری در معاملات فارکس دارند.

آنها پاسخ سوالاتی که تازه کارها مطرح می کنند را می دانند، مانند "چرا معامله گران فارکس شکست می خورند؟" و "چرا همه معامله گران شکست می خورند؟". معامله گران با تجربه معمولاً در مورد سود انتظارات واقع بینانه دارند. این طرز فکر به این معنی است که آنها از تعقیب قیمت و تغییر قوانین تجاری استراتژی خاص خود خودداری می کنند - که هر دو به ندرت سودمند هستند. داشتن انتظارات واقع بینانه نیز مقداری از فشار روانی ناشی از معامله را کاهش می دهد. برخی از معامله‌گران بی‌تجربه می‌توانند در طول یک معامله بازنده در احساسات خود گم شوند، که منجر به مارپیچ تصمیم‌های ضعیف می‌شود.

برای معامله گرانی که برای اولین بار انجام می دهند مهم است که به یاد داشته باشند که فارکس وسیله ای برای ثروتمند شدن سریع نیست. مانند هر شغل یا حرفه حرفه ای، دوره های خوب و دوره های بد همراه با ریسک و ضرر وجود خواهد داشت. با به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض بازار در هر معامله، یک معامله گر می تواند خیالش راحت باشد که یک معامله بازنده نباید عملکرد کلی خود را در بلندمدت به خطر بیندازد.

مطمئن شوید که درک می کنید که صبر و ثبات بهترین متحدان شما هستند. معامله گران نیازی ندارند که با یک یا دو معامله بزرگ ثروت اندکی به دست آورند. این به سادگی عادات بد معاملاتی را تقویت می کند و می تواند در طول زمان منجر به ضررهای قابل توجهی شود. دستیابی به نتایج ترکیبی مثبت با معاملات کوچکتر در طول چندین ماه و سال بهترین گزینه است.
به طور خلاصه

در اینجا ما دلایل اصلی شکست معامله گران فارکس و از دست دادن پول را داریم، همراه با اقداماتی که معامله گران برای جلوگیری از وقوع آنها باید انجام دهند. مطالعه سخت، تحقیق و تطبیق با بازارها، تهیه برنامه های معاملاتی کامل و در نهایت مدیریت صحیح سرمایه می تواند منجر به سودآوری شود. این مراحل را دنبال کنید و شانس شما برای موفقیت مداوم در معاملات به طور چشمگیری بهبود می یابد!

برای شرکت در دوره جامع آموزش فارکس این قسمت کلیک کنید!

بورس و فارکس...
ما را در سایت بورس و فارکس دنبال می کنید

برچسب : فارکس ,ترید, نویسنده : وحید رحمتی vahidrahmati بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 6:02

در سال 2022، چرا تجارت فارکس؟ تجارت فارکس چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد در مورد بازار ارز و تجارت آنلاین کنجکاو هستید.

مردم همیشه برای بهترین ها تلاش می کنند و وقتی نوبت به معامله می شود، همه می خواهند بهترین شرایط معاملاتی، پلتفرم های معاملاتی برتر و البته معامله با بهترین قیمت های بازار را داشته باشند.

میلیون ها معامله گر تجارت فارکس را انتخاب می کنند، زیرا به درک این موضوع رسیده اند که چرا فارکس به طور کلی بازار خوبی برای تجارت است.

این معامله گران پتانسیل های بازار معاملات آنلاین را بررسی می کنند و از تمام فرصت های ممکن در دسترس خود استفاده می کنند.

بنابراین، چرا در سال 2022 فارکس را معامله کنید؟

دلایل زیادی وجود دارد، و ما قصد داریم همه آنها را بررسی کنیم، اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، اجازه دهید ابتدا تاریخچه مختصری از بازار فارکس را بررسی کنیم.

بیشتر بدانید:

هشت اشتباه رایج در معاملات و نحوه اجتناب از آنها
تاریخچه بازار فارکس

فارکس، همچنین به عنوان بازار ارز (یا FX) شناخته می شود، بزرگترین و نقدشونده ترین بازار در جهان است.

بخش خرده فروشی آن با توسعه اینترنت آمد. این امر مشتریان خرده فروشی را قادر می سازد تا از طریق پلتفرم های مختلف معاملاتی فارکس را به صورت آنلاین معامله کنند.

فارکس درهای خود را به روی مشتریان خرده فروشی در اواخر دهه 1990 باز کرد. در این زمان، اولین کارگزاران خرده فروشی آنلاین فعالیت خود را آغاز کردند.

فارکس، به عنوان یک بازار، چندین دهه قبل از آن کار می کرد، اما فقط مشتریان نهادی را می پذیرفت.

در حال حاضر تریلیون ها دلار آمریکا روزانه در بازار فارکس معامله می شود، که مشتریان خرده فروشی تقریباً 5 درصد از کل حجم یا حدود 250 میلیارد دلار آمریکا را در گردش روزانه سهم دارند. اما چرا بازار فارکس اینقدر بزرگ است؟

شرکت‌های بزرگ تجاری چندملیتی، مؤسسات مالی، صندوق‌های تامینی و بسیاری از شرکت‌های دیگر برای فعالیت‌های تجاری خود به ارزهای خارجی نیاز دارند.

برای کسانی که نمی دانند، یک ارز به صورت آنلاین برای ارز دیگر خریداری می شود و این جریان کاملاً معقولی از وجوه ایجاد می کند. به عبارت دیگر، فارکس بازار جهانی تجارت ارز است.
چرا در سال 2022 با فارکس معامله کنیم؟

معامله گران مختلف دلایل مختلفی برای انتخاب بازار فارکس دارند.

حقیقت این است که فارکس چیزهای زیادی برای ارائه به انواع معامله گران دارد و دلایل زیادی برای تجارت آنلاین فارکس وجود دارد. دلایل اصلی اینکه فارکس برترین بازار برای تجارت است به تفصیل در زیر توضیح داده شده است.

هر نکته ای برای نیازهای شما یا استراتژی معاملاتی شما قابل اجرا نیست، با این حال اکثر معامله گران دلایل زیر را به عنوان پاسخ به این سوال که چرا تجارت فارکس انجام می دهند، تعریف می کنند.
نوسان

بهترین معامله گران چگونه از طریق اینترنت درآمد کسب می کنند؟

مکانیک پشت معاملات نسبتاً ساده است. شما در حال به دست آوردن دارایی با قیمت مناسب هستید و انتظار دارید که از شر این دارایی خلاص شوید.

هر چه بازار نوسان بیشتری داشته باشد، فرصت های بیشتری برای به دست آوردن و خلاص شدن از شر دارایی های شما وجود دارد. همانطور که قبلا متوجه شده اید، اگر بازار حرکت نمی کند، نگه داشتن سرمایه خود در آن منطقی نیست.

نوسانات در بازار فارکس عالی است و تقریباً در هر روز از هفته می‌توانید به طور مرتب انتظار داشته باشید که یک حرکت قیمت در حدود 50 تا 100 پیپ در یکی از جفت‌های ارز اصلی مشاهده کنید.

اگر یک لات (یا 100000 واحد ارزی) معامله شود و ارز مظنه شده USD باشد، این به ضرر یا سود احتمالی 500-1000 دلار است.

معامله گران همیشه به دنبال بازارهای نوسان و ابزارهای نوسان هستند، به همین دلیل است که نوسان یکی از مزایای اصلی بازار فارکس است.
دسترسی

در حالی که نوسانات بسیار مهم است و واقعاً به ما می گوید که چرا فارکس بهترین بازار برای تجارت است، ما هرگز نباید دسترسی را نادیده بگیریم.

اگرچه فارکس بی ثبات است و می توان حرکت های زیادی را در بازار به دست آورد، این بازار از هر بازار تجارت آنلاین دیگری در دسترس است. تجارت آنلاین فارکس را می توان با حداقل 100 دلار شروع کرد.

در مقایسه با بسیاری از بازارهای مالی دیگر، نیاز سرمایه تجاری نسبتاً کمی وجود دارد.

آنچه در مورد دسترسی به بازار فارکس نیز عالی است این است که می توانید به راحتی از طریق رایانه شخصی یا تلفن همراه خود برای حساب معاملاتی خود ثبت نام کنید.

اکثر کارگزاران خرده فروشی فارکس به صورت آنلاین فعالیت می کنند و تنها کاری که شما برای شروع تجارت با فارکس باید انجام دهید این است که ثبت نام کنید، مدارک خود را ارسال کنید و در حساب معاملاتی فارکس خود واریز کنید.

اگرچه دسترسی واقعاً بر کیفیت بازار تأثیر نمی گذارد، مطمئناً دلیلی ارائه می دهد که فارکس جالب ترین بازاری است که می توان در آن معامله کرد.

فن آوری

پیشرفت‌های نرم‌افزاری زندگی ما را بسیار آسان‌تر می‌کند، و همین امر در مورد تجارت آنلاین نیز صادق است. هر ساله پلتفرم‌های معاملاتی فارکس بیشتری ظاهر می‌شوند، و حتی به‌روزرسانی‌های منظم‌تری برای نرم‌افزار معاملاتی فارکس ایجاد می‌شود.

در مقایسه با بسیاری از بازارهای تجارت آنلاین دیگر، پیشرفت های تکنولوژی قطعا یکی از دلایلی است که فارکس یکی از سودآورترین بازارهای بالقوه برای تجارت است.

علاوه بر این، صنعت خرده‌فروشی نرم‌افزار فارکس نیز توسط ارائه‌دهندگان نرم‌افزار شخص ثالث، که افزونه‌ها و افزونه‌های مختلف را عرضه می‌کنند، غنی شده است.

برخی از رایج ترین پلتفرم های معاملاتی عبارتند از متاتریدر 4 و متاتریدر 5. به همین دلیل است که فارکس روشی نوآورانه برای تجارت آنلاین است.
ممکن ها

احتمالاً می دانید که قانون ساده معامله، خرید پایین و فروش بالا است.

در فارکس، شما همچنین می‌توانید دارایی‌ها را بدون داشتن آن‌ها بفروشید – این به عنوان «خرد فروش» (یا فروش کوتاه) شناخته می‌شود.

بیایید این احتمال را با یک مثال بررسی کنیم. فرض کنید 10000 یورو در حساب خود دارید و می خواهید با جفت ارز USD/JPY معامله کنید. بدون خرید دلار یا ین، به سادگی می توانید این جفت را کوتاه کنید و ین را به دلار بفروشید، در حالی که موجودی واقعی حساب شما به یورو است.

چنین ویژگی به ما می گوید که چرا فارکس بازار خوبی برای تجارت است. علاوه بر این، می توانید فارکس را با حاشیه معامله کنید، که به معنای استفاده از اهرم است.

با کمک این اهرم می توانید مبالغ بسیار بزرگتری نسبت به سپرده خود معامله کنید.

این به طور همزمان یک مزیت و یک معایب است، زیرا سود بالقوه شما می تواند چندین برابر بیشتر از سپرده شما باشد، اما ضرر احتمالی شما می تواند به همان اندازه بسیار بیشتر باشد.
مقررات

معاملات فارکس به شدت تحت نظارت است و بسیاری از کارگزاران فارکس توسط بیش از یک مرجع تنظیم می شوند.

این نشان می‌دهد که فارکس یکی از امن‌ترین بازارها برای تجارت است، اگرچه این فقط برای کارگزاران تحت نظارت اعمال می‌شود.

جوایز و تبلیغات

کارگزاران فارکس به دلیل اهرمی که ارائه می دهند، حجم معاملات قابل توجهی ایجاد می کنند.

به همین دلیل است که اغلب ممکن است هنگام باز کردن یک حساب معاملاتی فارکس، پاداش سپرده خاصی دریافت کنید. چرا فارکس هیجان انگیزترین بازار برای تجارت است؟

از آنجا که علاوه بر پاداش هایی که ممکن است دریافت کنید، کارگزاران تمایل دارند تعدادی انگیزه و تبلیغات دیگر نیز ارائه دهند. NB! لطفاً توجه داشته باشید که پاداش ها و مشوق ها برای مشتریان خرده فروشی در دسترس نیست.
رشد

تسلط بر معاملات فارکس زمان می برد، اما زمانی که این کار را انجام دهید، دنیای کاملا جدیدی از فرصت ها برای شما باز می شود. شما ممکن است یک مدیر حساب شوید و نه تنها از معاملات خود، بلکه به عنوان کمیسیون برای مدیریت حساب ها نیز سود کسب کنید.
جوامع

شبکه‌های اجتماعی هر روز محبوب‌تر می‌شوند و از آنجایی که فارکس بزرگترین بازار است، بیشترین تعداد انجمن‌های تجاری و شبکه‌های تجاری را نیز دارد.

به این ترتیب، شما می توانید یک جامعه کامل از معامله گران فارکس را تجربه کنید و فارکس را به اجتماعی ترین بازار برای تجارت تبدیل کنید.

از آنجایی که بازار خرده فروشی نزدیک به دو دهه است که در حال توسعه است، می توانید به راحتی متخصصان، مشارکت کنندگان، مربیان، منتقدان و سایر اعضای جامعه را به هر زبان ممکن بیابید.
مواد آموزشی

از آنجایی که فارکس در دسترس ترین بازار برای تجارت است، معامله گران مبتدی زیادی روزانه حساب های معاملاتی باز می کنند.

کارگزاران فارکس برای اطمینان از اینکه این گروه از افراد می توانند به طور موثر معامله کنند، مواد مختلفی را به آنها عرضه می کنند تا دانش معامله گران تازه کار را افزایش دهند.
شرایط

شرایط معامله برای معامله گران روزانه حیاتی است.

اسپرد و کمیسیون در این بازار بسیار کم است و این بازار را به بازاری جذاب برای تجارت تبدیل می کند. در واقع، اغلب اوقات، ممکن است تنها یک یا دو پیپ پخش شده در این بازار را تجربه کنید.

علاوه بر اسپردها، زیرساخت فارکس به خوبی توسعه یافته است، به این معنی که اجرای معاملات بسیار روان تر و ساده تر است.

معامله در فارکس یک فرآیند هیجان انگیز، جالب و آموزشی است. نه تنها به شما فرصتی برای انجام معاملات آنلاین می دهد، بلکه به شما در رویدادهای جهانی آموزش می دهد.

برای آشنایی با تاریخچه فارکس روی لینک https://www.dailyfx.com/education/beginner/history-of-forex.html کلیک کنید!

بورس و فارکس...
ما را در سایت بورس و فارکس دنبال می کنید

برچسب : فارکس, نویسنده : وحید رحمتی vahidrahmati بازدید : 109 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 5:53

از بین بسیاری از افرادی که دست خود را در معامله در بازارهای مالی امتحان می کنند، تنها تعداد کمی از آنها موفق خواهند شد. این بدان معنا نیست که این افراد معدود منتخب هرگز مرتکب اشتباهات تجاری نمی شوند، همه این کار را انجام می دهند. با این حال، برای موفقیت در بازارهای مالی، باید از اشتباهات خود درس بگیرید و از تکرار اشتباهات در آینده خودداری کنید.

یکی از تفاوت های یک معامله گر موفق و یک معامله گر ناموفق، آگاهی و اجتناب از اشتباهات رایج معاملاتی است که بسیاری طعمه آن می شوند. در این مقاله، هشت مورد از رایج‌ترین اشتباهات معاملات فارکس را شناسایی می‌کنیم که با دانستن آن‌ها، می‌توانید از انجام آن‌ها اجتناب کنید.

کمبود آموزش

بازارهای مالی مکان پیچیده ای هستند، با تفاوت های بزرگ و ظریف بین بازارها و ابزارهای فردی. یکی از رایج‌ترین اشتباهات معاملاتی که مبتدیان مرتکب می‌شوند این است که قبل از شروع کار خود را به درستی آموزش نمی‌دهند.

تجارت با فقدان تحصیلات راهی تضمین شده برای آماده کردن خود برای شکست است و، این روزها، واقعاً نباید اینگونه باشد. به لطف اینترنت، حجم عظیمی از مواد به راحتی در دسترس وجود دارد که به طور خاص برای آموزش شروع تجارت به مبتدیان طراحی شده است.

با داشتن تمام این اطلاعات در دستان شما، ارزش آن را دارد که برای مطالعه سخت و آموزش خود در مورد بازار انتخابی خود و نحوه تجارت آن وقت بگذارید. در Admirals، ما یک کتابخانه بزرگ از مقالات آموزشی، دوره‌های رایگان تجارت فارکس و وبینارهای منظم داریم که به شما کمک می‌کند سفر تجاری خود را با پای راست شروع کنید.

بیشتر بدانید:

معاملات آینه ای: دقیقاً چیست؟
بدون برنامه معاملاتی

یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات معاملاتی این است که بدون ایجاد یک برنامه معاملاتی ابتدا تجارت را شروع کنید.

بسیاری از معامله گران مبتدی بیش از حد مشتاق هستند که وارد آن شوند و بدون برنامه ریزی قبلی شروع به انجام معاملات کنند. این یک اشتباه بزرگ است. بخشی از یک معامله گر موفق، حفظ نظم و انضباط و پایبندی به استراتژی معاملاتی است. اگر برنامه کلی نداشته باشید انجام این کار دشوار است.

اما یک برنامه تجاری موفق چگونه است؟

یکی از اولین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که چرا در وهله اول معامله می کنید؟ اهداف شما چه هستند؟ آیا فقط به دنبال یک چالش جدید برای پشت سر گذاشتن عصرها هستید یا یک شغل جدید؟ شفاف بودن در مورد اهداف شما به شکل دادن به برنامه معاملاتی شما کمک می کند، که باید به سوالاتی مانند:

    قرار است چه نوع معامله‌گری باشید؟
    چقدر زمان را به معاملات اختصاص خواهید داد؟
    شرایط ورود و خروج شما به بازار چیست؟
    در هر معامله چقدر سود را هدف گذاری خواهید کرد؟
    در هر معامله چقدر ریسک خواهید کرد؟
    حداکثر مبلغی که می توانید از دست بدهید چقدر است؟

این پاسخ ها را یادداشت کنید و پس از تکمیل طرح معاملاتی، به آن پایبند باشید!
شروع خیلی بزرگ

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، همه افراد در معاملات اشتباه می کنند و این اشتباهات منجر به ضرر می شود.

معامله گران مبتدی به ناچار اشتباهات بیشتری نسبت به کسانی که تجربه بیشتری دارند مرتکب می شوند، بنابراین در معاملات اولیه خود ریسک زیادی نکنید. از کوچک شروع کنید و به آرامی به سمت معاملات بزرگتر بروید.

در واقع، قبل از ریسک کردن، باید استراتژی معاملاتی خود را روی یک حساب معاملاتی آزمایشی بدون ریسک تمرین کنید تا قبل از انتقال به بازارهای زنده، آن را تا حد امکان کامل کنید.

اجازه دهید احساساتتان بر شما حکومت کنند

در حین معامله، عبور از یک ترن هوایی از احساسات کاملاً طبیعی است. ترس، حرص، وجد، اندوه و خشم، به نام چند. بخشی از یک معامله گر موفق، یادگیری کنترل این احساسات است.

شما هرگز نمی توانید کاملاً از شر احساسات خلاص شوید و علاوه بر این، نمی خواهید. گاهی اوقات لازم است هنگام معامله بترسید، درست مانند موارد دیگر، احساس رضایت از یک معامله موفق، لذت بخش است.

با این حال، یکی از بزرگترین اشتباهات معاملات فارکس این است که به این احساسات اجازه می دهید شما را کنترل کنند و فرآیند تصمیم گیری شما را دیکته کنند. اینجاست که داشتن یک برنامه تجاری واضح واقعا به شما کمک می کند تا نظم و انضباط خود را حفظ کنید.

اجازه ندهید ترس شما را در یک معامله برنده شکست دهد و اجازه ندهید حرص شما باعث شود در حالی که نباید وارد بازار شوید. سعی کنید و همیشه تا حد امکان منطقی به هر معامله نزدیک شوید و همیشه قبل از ورود به بازار از خود بپرسید: "آیا این معامله طرح و استراتژی معاملاتی من را برآورده می کند؟ یا اجازه می دهم احساساتم بر تصمیمم تأثیر بگذارند؟».
اعتماد بیش از حد و معامله انتقامی

این اشتباهات معاملاتی زمانی اتفاق می‌افتند که معامله‌گران اجازه می‌دهند احساسات خود را تحت تأثیر قرار دهند. با این حال، از آنجایی که این سناریوها بسیار رایج هستند، سزاوار بخش خاص خود هستند.

پس از چند معامله موفق، آسان و طبیعی است که در دام احساس اعتماد بیش از حد به توانایی خود بیفتید. هیجانی که پس از برنده شدن در یک معامله احساس می‌کنید می‌تواند قضاوت شما را مختل کند و باعث شود که از استراتژی معاملاتی خود منحرف شوید یا بدون انجام تحلیل مناسب دوباره وارد بازار شوید.

این اشتباه را نکنید که فکر کنید برنده شدن در چند معامله شما را شکست ناپذیر می کند!

در انتهای دیگر طیف اشتباهات معاملاتی، معامله انتقامی است، که باز هم، یک وسوسه کاملا طبیعی است، اما باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد.

معامله انتقامی به تمایل به بازگشت مستقیم به بازار پس از ضرر برای تلاش برای جبران سرمایه از دست رفته خود اشاره دارد. درست مانند احساس اعتماد بیش از حد پس از معاملات موفق، معامله انتقامی پس از معاملات ناموفق می تواند روند تصمیم گیری شما را به خطر بیندازد و اغلب منجر به ضرر بیشتر می شود.

همیشه سعی کنید و در هنگام معامله عینی بمانید. اغلب، پس از یک رشته باخت، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک قدم به عقب بردارید. از معاملات فاصله بگیرید و قبل از اینکه خطر ضررهای بیشتر را به خطر بیندازید، آنچه را که اشتباه رخ داده است، تجزیه و تحلیل کنید.

برای آشنایی با 10 اشتباه قابل اجتناب معامله گران روز فارکس روی لینک زیر کلیک کنید!

https://www.thebalance.com/forex-day-trading-mistakes-4065100
عدم کاهش ضرر و زیان شما

مورد بعدی در لیست اشتباهات رایج معاملاتی ما یک اشتباه بزرگ است و مسئول مقدار زیادی پول از دست رفته توسط معامله گران، به ویژه مبتدیان است.

دلیل اینکه این یک اشتباه رایج است این است که شامل اعتراف معامله‌گران می‌شود که اشتباه می‌کنند و - علی‌رغم آنچه ممکن است مردم به‌عنوان انسان‌ها بگویند - اکثر ما گاهی اوقات به سختی این را تصدیق می‌کنیم.

هیچ کس دوست ندارد اعتراف کند که اشتباه می کند، اما این جایی است که معامله گران می توانند پول زیادی از دست بدهند. هنگامی که آشکار شد که یک معامله علیه شما در حال حرکت است، ضرر خود را کاهش دهید و قبل از اینکه ضرر بیشتری کسب کنید، از بازار خارج شوید. هرگز بیش از حد به هیچ تجارتی وابسته نشوید.

با تجارت، مانند هر چیز دیگری در زندگی، هرگز در صد در صد مواقع حق با شما نیست. شما اغلب اشتباه خواهید کرد. مهم است که تشخیص دهید چه زمانی اشتباه می کنید، آن را بپذیرید و تا زمانی که هنوز می توانید ضررهای خود را کاهش دهید.

ریسک بیش از حد در هر معامله

ممکن است این یک نکته واضح به نظر برسد، اما تعجب خواهید کرد که چند معامله گر در ارتکاب این اشتباه تجاری مقصر هستند.

بسیاری از معامله گران خود را فریفته دورنمای آن برد بزرگ می بینند و تسلیم وسوسه گرفتن موقعیتی بزرگ برای تسهیل این امر می شوند. این می تواند یکی از بزرگترین و پرهزینه ترین اشتباهات معاملاتی باشد که می توانید مرتکب شوید.

مهم نیست که چقدر در مورد یک موقعیت مطمئن هستید، بازارها اغلب غیرقابل پیش بینی هستند و همیشه این خطر وجود دارد که آنها علیه شما تبدیل شوند. اگر بخش بزرگی از سرمایه تجاری خود را به خطر بیندازید و سپس آن را از دست بدهید، می تواند به شدت به شانس موفقیت آینده شما آسیب برساند. علاوه بر این، بازیابی تأثیرات روانی ممکن است دشوار باشد.

همیشه از اندازه موقعیت خود آگاه باشید و هرگز کل موجودی حساب معاملاتی خود را در یک معامله به خطر ندهید.
عدم نگهداری یک مجله تجاری

این شاید یکی از اشتباهات تجاری کمتر آشکاری باشد که توسط بسیاری از معامله گران مبتدی مرتکب شده اند، اما بخش بسیار مهمی از رشد به عنوان یک معامله گر است.

شما باید تمام معاملات خود را، چه خوب و چه بد، ثبت کنید و هر چه جزئیات بیشتری ثبت کنید، بهتر است. برخی از سوالاتی که باید به آنها بپردازید عبارتند از:

    تجارت از چه زمانی وارد شد؟
    چه زمانی از آن خارج شد؟
    با چه ابزاری معامله می کردید؟
    چرا وارد تجارت شدید؟ دلیل شما چه بود؟
    نتیجه تجارت چه بود؟
    تو در موردش چه فکری می کنی؟
    چه کاری می توانستید بهتر انجام دهید؟

یک ژورنال معاملاتی مفصل به شما کمک می کند نه تنها از اشتباهات خود، بلکه از موفقیت های خود نیز یاد بگیرید و در انجام این کار، به شما کمک می کند تا مهارت های معاملاتی خود را توسعه دهید و استراتژی معاملاتی خود را به خوبی تنظیم کنید.
نتیجه نهایی

تبدیل شدن به یک معامله گر موفق یک سفر طولانی و دشوار است، اما با شناسایی و اجتناب از برخی از رایج ترین اشتباهات معاملاتی، موقعیت بهتری نسبت به بسیاری پیدا خواهید کرد.

همیشه باید به یاد داشته باشید که اشتباهات معاملاتی بخشی طبیعی از یادگیری است و حتی موفق ترین معامله گران جهان هنوز هم هر از گاهی اشتباه می کنند. بنابراین، از مرتکب شدن اشتباهات یا زمانی که آنها خیلی ناامید شدند، نترسید. آنچه مهم است این است که از اشتباهات خود درس بگیرید و اقداماتی را برای جلوگیری از تکرار آنها در آینده انجام دهید.

برای شرکت در دوره کاربردی اقتصاد کلان اینجا کلیک کنید!

بورس و فارکس...
ما را در سایت بورس و فارکس دنبال می کنید

برچسب : فاکس, ترید ,تریدر, نویسنده : وحید رحمتی vahidrahmati بازدید : 109 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 5:49

تجارت آنلاین در سال های اخیر رایج شده است، اما همه کسانی که می خواهند آن را تمرین کنند، زمان یا آموزش کافی ندارند. به لطف پیشرفت های فناوری، گزینه های جدیدی برای رسیدگی به این ناراحتی ها وجود دارد. چگونه؟ با اشکال جدید تجارت خودکار، مانند تجارت کپی، تجارت اجتماعی و تجارت آینه. در این مقاله قصد دارم توضیح دهم که مورد دوم چیست. آیا شما علاقمندید؟ به خواندن ادامه دهید!

معاملات آینه ای چیست؟

چه به معاملات آینه ای فارکس یا هر بازار دیگری علاقه مند باشید، معاملات آینه ای استراتژی است که می تواند در اکثر بازارها اعمال شود. معاملات آینه ای نوعی از معاملات خودکار است که در سال 2000، حتی قبل از انواع دیگر، مانند تجارت کپی و تجارت اجتماعی، ظهور کرد. نام آن سرنخ روشنی از معنای معاملات آینه ای به ما می دهد، زیرا شامل تکرار یا بازتاب استراتژی یک معامله گر خاص است.

در این حالت، این استراتژی بر روی سرور شرکت ارائه دهنده خدمات معاملاتی - کارگزار - میزبانی می شود که به نوبه خود آن را از طریق پلتفرم خود در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

معامله‌گری که می‌خواهد استراتژی‌های سایر فعالان بازار را تکرار کند، می‌تواند تمام ویژگی‌ها و نتایج هر یک از آنها را در بستر معاملاتی کارگزار خود ببیند. سپس یکی از آنها را بر اساس اهداف سود، سبک معاملاتی، سرمایه، سطح تحمل ریسک و غیره انتخاب می کنند.

هر یک از عملیات به طور خودکار کپی شده و در حساب معامله گر که استراتژی را تکرار می کند پیکربندی می شود.

بیشتر بدانید:

چگونه برنامه معاملاتی فارکس خود را بسازید
مزایا در مقابل معایب تجارت آینه ای

قبل از پرداختن به مزایا و معایب معاملات آینه ای، باید یک هشدار واضح ارائه کنم: مراقب باشید، زیرا مطلقاً همه چیز در استراتژی تکرار می شود. به همین دلیل است که به شدت توصیه می شود، قبل از انتخاب این استراتژی، زمانی را به تحقیق در مورد موارد زیر اختصاص دهیم:

➼ سرمایه سرمایه گذاری شده استراتژی ای که قرار است منعکس کنیم چقدر سرمایه دارد؟ آیا با سرمایه موجود من مطابقت دارد؟

➼ دارایی های مالی که در آن سرمایه گذاری می کنید. آیا آنها دارایی هایی هستند که می خواهم در آنها سرمایه گذاری کنم؟ آیا تک تک آنها را درک می کنم؟

➼ اهداف دنبال شده توسط استراتژی. آیا من اهداف مشابه یا مشابهی دارم؟

➼ مهمتر از همه: مشخصات ریسک من چیست؟ آیا با استراتژی انتخاب شده مطابقت دارد؟

اکنون که در مورد اهمیت تحقیق قبل از انتخاب استراتژی معاملاتی برای تکرار روشن شدیم، اجازه دهید برخی از مزایا را ببینیم.
مزایای

    یکی از بزرگترین مزایای معاملات آینه ای این است که با خودکار بودن، احساسات را کاملاً کنار می گذاریم. این بدان معناست که هر اتفاقی بیفتد، احساس ترس یا سرخوشی ما را به سمت تصمیم گیری اشتباه در پرواز سوق نمی دهد.
    شفافیت. کارگزاری که استراتژی ها را ارائه می دهد، هر یک از جزئیات همان و در نتیجه کل فرآیند را ارائه می دهد.

معایب

    بسیاری بر این باورند که از آنجایی که معاملات آینه ای مبتنی بر استراتژی های معامله گران دیگری است که به نتیجه رسیده اند، آنها خطاناپذیر هستند و ما را از سود اطمینان می دهند. اما اینطور نیست: تجارت، هر طور که باشد، همیشه خطراتی را به همراه دارد. بازارها دائماً در حال تغییر هستند و همین استراتژی ممکن است در سایر شرایط بازار ضعیف عمل کند.
    مراقب کلاهبرداری های معاملاتی باشید. بسیاری از کلاهبرداران از بی تجربگی دیگران سوء استفاده می کنند و سودهای کلان را وعده می دهند. از وعده‌های درآمد تضمینی دوری کنید و دریابید که استراتژی‌هایی که ارائه می‌کنند بر چه اساسی استوار است.
    ممکن است عدم علاقه به آموزش را تشویق کند. برخی ممکن است فکر کنند که از آنجایی که همه چیز برای آنها انجام می شود، لازم نیست در چیز دیگری تلاش کنند، فقط یک استراتژی را انتخاب کرده و اجازه می دهند که در حساب آنها منعکس شود. با این حال، بدون آموزش خوب، نمی‌توانیم بدانیم که استراتژی انتخاب شده با علایق ما مطابقت دارد یا خیر.

مقایسه معاملات آینه ای، تجارت کپی و تجارت اجتماعی

اساس معاملات آینه ای، تجارت کپی و تجارت اجتماعی، به طور کلی، یکسان است: یک معامله گر از استراتژی ها و تکنیک های یک معامله گر دیگر کپی می کند. با این حال، این سه نوع تفاوت های خود را در مورد اجرای آنها دارند. بیایید آنها را ببینیم:
معاملات آینه ای

در این حالت، معامله‌گر اصلی برنامه‌ریزی می‌کند و مستقیماً استراتژی خود را روی سرور شرکتی میزبانی می‌کند که این سرویس را برای بقیه معامله‌گران ارائه می‌دهد تا بتوانند تکرار کنند. معامله‌گری که استراتژی را تسهیل می‌کند باید دانش برنامه‌نویسی داشته باشد تا بتواند سیگنال‌هایی را ارسال کند که بعداً در حساب معاملاتی مشتری تکرار می‌شوند.
تجارت کپی

وقتی در مورد معامله‌گران کپی صحبت می‌کنیم، به تکنیکی اشاره می‌کنیم که توسط آن یک معامله‌گر حساب خود را به سیستم شرکتی که این سرویس را ارائه می‌دهد متصل می‌کند و به ارائه‌دهنده سیگنال تبدیل می‌شود. مانند معاملات آینه ای، این استراتژی می تواند برای معاملات کپی فارکس یا هر بازار دیگری اعمال شود.

برخلاف معاملات آینه ای، در این مورد، استراتژی خود را روی سرور شرکت برنامه ریزی نمی کند، بلکه آن را روی سرور خود میزبانی می کند و از آنجا، آن را به پلت فرم معاملاتی می فرستد تا کارگزار آن را برای مشتریان خود ارسال کند. یک مشتری می تواند بر اساس این استراتژی تبدیل به یک معامله گر کپی شود.
تجارت اجتماعی

تجارت اجتماعی نوعی جامعه کاربری است که مانند یک شبکه اجتماعی کار می کند، اما پیرامون موضوعی خاص مانند تجارت. در این مورد، می توان در مورد دو نوع بازیگری که در این شبکه شرکت می کنند صحبت کرد: ارائه دهندگان سیگنال یا متخصصانی که عملیات خود را به اشتراک می گذارند. پیروان آنها، که به دنبال مشاوره، تبادل نظر و بررسی استراتژی های برنده هستند.

برای آشنایی بیشتر با تجارت آینه ای پیشنهاد می کنم مطلب زیر را هم بخوانید:

https://www.investopedia.com/terms/m/mirror-trading.asp

بورس و فارکس...
ما را در سایت بورس و فارکس دنبال می کنید

برچسب : فارکس, نویسنده : وحید رحمتی vahidrahmati بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 5:30